GÜNCEL

Tasarımlarım

Saç Modelleri

Çocuk Gelinlikleri

22 Ekim 2014 Çarşamba

Hamur şekerinden kurabiye yapımı tarifim-Minik ve şirin doğum günü kurabiyeleri

 sizlerle çocuklarımın doğum gününde hazırladığım hamur şekerli kurabiyelerin yapım aşamalarını paylaşmak istedim...
doğum günlerinin olmazsa olmazı renkli şirin kurabiyeler...
konsept hello kıtty olduğu için kurabiyelerde hello kıtty oldu, çok da şirin oldular.... iki farklı şekilde yaptım resimlerde de göreceksiniz... yapımı basit gibi görünsede  gerçekten zaman isteyen bir çalışma oldu... ben kurabiyelerin hamurunu önceden yoğurup, kalıplarla şekil verip pişirdim... sonra da yanımda yardım eden dostlar olunca, süsleme işlemini hep beraber yaptık... kimisi kurdelesini kimi gözünü kimiside paketleme işlemini yaptı... ben de bıyıklarını:)) dediğim gibi basit görünse de sadece süslemesi neredeyse 6 saati buldu...ben kurabiye hamurunu ikiye ayırıp bir kısmını tarçınlı diğer yarısını ise kakaolu yaptım... çok lezzetli oldular....
size kurabiye hamurunun malzemelerini vermeden, nasıl yapıldığını anlatayım... resimleri incelediğinizde de anlayacaksınız zaten... ilk önce hazırladığınız hamurunuzu merdane yardımı ile açıyorsunuz, kalınlığı 1.5 2 cm olabilir... sonra kalıplarınızla çıkardığınız şekilli kurabiyelerinizi yağlı kağıda serilmiş tepsiye özenle yerleştirin... daha sonra kürdan yardımıyla kurabiyelerinizde bombe olmaması için bir kaç delik açın...
 ve daha sonra gördüğünüz üzere beyaz hamur şekerini elle ısıtıp ince şekilde açın, yeniden kalıplarınızla şekil verin... çıkardığınız parçaları kurabiyeye yapışması için, şeker hamurlu şeklin arka kısmını, suyla ıslatıp kurabiyenizi yapıştın... diğer süslemeleri de aynı şekilde hamur şekerini açıp şekil verdikden sonra, açarak kurdelesini, burnunu yapıştırın... kurabiyeniz hazır...
gözlerini ve bıyıklarını ben siyah hamurla yaptım, size tavsiyem o şekilde hiç uğraşmayın, gıda boyası kalemler var bu şekilde de şekil verebilirsiniz... daha az yorulursunuz...
 ve paketleme işlemi... kurdelesini de hello kitty aldım... yetmeyenlere de, pembe organize tül kullandım...  
kurabiye hamurunun tarifini vereceğim sizlere... ben kurabiye hamurunu tereyağlı yaptım, size de  tavsiye ederim... margarinden çok daha lezzetli oluyor kıyır kıyır:)

kurabiye hamuru için malzemeler:
2 yumurta
250 gr tereyağ
230 gr pudra şekeri
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın arzuya göre 
1 çay kaşığı karbonat

ben hamurumu ikiye ayırdım, bir yarısı tarçın, diğer yarısı kakaulu şekilde hazırladım...yumuşak olan tereyağını pudra şekeri ile mikserle çırp ve vanilyayı ekleyin... karbonat ve unu ekleyin, ben (4 su bardağı unla başladım) yoğun şekil verip yağlı kağıtta yerleştirin, kürdanla delik açın... 10-12 dk pişirin...
not: fırından çıkınca yumuşak olması sizi korkutmasın, soğuyunca hemen sertleşiyor kurabiyeler... bu hamurdan yaklaşık 100'e yakın hello kıtty kurabiye çıkardım... hadi kolay gelsin sizlere... yorum yazarsanız çok sevinirim, teşekkürler...








 kızlarıma tasarladığım hello kıtty elbiseler . bu elbiseler için de sizlere bir konu hazırlayacağım...

1 yorum :

 
Copyright © 2013 Tesettür Moda
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger